loading...
4family
moheb بازدید : 409 سه شنبه 27 آبان 1393 نظرات (0)


شما به‌ عنوان یک خانم چقدر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید؟ آیا می‌دانید با چکاپ‌های پزشکی بموقع می‌توانید جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را بگیرید یا با تشخیص بموقع مانع از عوارض ناشی از آنها شوید؟
شاید شما هم جزو افرادی هستید که با شنیدن نام سرطان، ترس تمام وجودتان را فرا می‌گیرد و آن را بیماری غیرقابل درمانی می‌دانید، اما با وجود پیشرفت‌های پزشکی امروز این موضوع چندان واقعیت ندارد و درصد بالایی از سرطان‌ها به کمک راه‌های درمانی کوتاه مدت و بلند مدت درمان می‌شوند. البته آزمایش‌هایی هم وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند با آنها بسیاری از انواع سرطان را زودتر تشخیص بدهند و روند درمانی را هم سریع‌تر شروع کنند تا احتمال بهبود بیشتر شود.


سرطان پستان شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها محسوب می‌شود. گرچه گاهی آقایان نیز به این سرطان مبتلا می‌شوند، اما تعداد آقایان مبتلا به این بیماری تقریبا یک صدم خانم هاست. در بعضی خانم‌ها عوامل مستعد‌کننده‌ای وجود دارد که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد و از بین آنها می‌توان به وجود سابقه سرطان پستان در بستگان بویژه بستگان درجه اول فرد (مادر، خواهر، عمه و...)، کم تحرکی و چاقی پس از سن یائسگی، مصرف چربی زیاد، افزایش سن، سابقه سرطان سینه و عود مجدد بیماری، یائسگی دیررس (بعد از ۵۵ سالگی)، بچه دار نشدن یا حتی تولد اولین فرزند بعد از ۳۰ سالگی اشاره کرد.

 

البته خانم‌ها نباید منتظر این علائم باشند، بلکه از ۲۵ سالگی باید سالی یکبار از سوی پزشک معاینه شوند و بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی باید هر دو سال یکبار و از ۵۰ تا ۷۰ سالگی به صورت سالانه ماموگرافی پستان انجام دهند، اما خانم‌هایی که عوامل مستعد‌کننده مانند سابقه فامیلی و سرطان پستان در سنین پایین در آنها وجود داشته باشد، باید ماموگرافی را تحت نظر پزشک از سنین پایین‌تر شروع کنند. همچنین مراجعه به پزشک ربطی به این‌که خانم متاهل یا مجرد است، ندارد و گاهی توده‌ها در خانم‌های مجرد هم دیده می‌شود.


 

moheb بازدید : 371 سه شنبه 27 آبان 1393 نظرات (0)

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم تاثیرات خوردن شیر بر روی نوزاد از زمان های گذشته تاکنون ثابت شده بوده و پزشکان طی تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که خوردن شیر تا دو سالگی کودک الزامی است. در قرآن مجید نیز تاکید زیادی بر دادن شیر به نوزاد شده است. اما بسیاری از مادران به دلیل نگرانی از بهم ریختن تناسب اندامشان نگران مسئله ی شیر دادن به نوزاد هستند.

اغلب خانم ها در دوران بارداري يا حتي قبل از آن، وقتي به شيردهي فکر مي کنند، بلافاصله نگران به هم خوردن فرم سينه خود مي شوند و حتي ترجيح مي دهند از دادن شير به کودک خود صرف نظر کنند، ولي در عوض اندامي زيبا داشته باشند. البته حفظ اندام زيبا از دوران هاي قديم تا حال مورد توجه بوده و اين احساس را هرگز نمي توان منکر شد، اما به خانم هايي که تصميم به بچه دار شدن دارند توصيه مي کنيم کمي عميق تر و با احساس مادرانه بيشتري به اين مساله نگاه کنند و بدانند که در بدو تولد پس از خدا، آغوش مادر تنها پناه امن کودک است. پس چرا کودک خود را از داشتن اين احساس آرامش روحي و جسمي محروم کنيم.

با چاره انديشي و استفاده از روش هاي صحيح مثل ورزش کردن و جلوگيري از اضافه وزن بيش از حد در طي بارداري، تا اندازه زيادي اين مشکل به ظاهر لاينحل برطرف مي شود.

طبيعي است که در طي دوران شيردهي اغلب خانم ها از خستگي و به هم خوردن خواب شب شکايت دارند، ولي اگر به فوايدي که اين کار براي خود و فرزندشان دارد با ديد بازتري نگاه کنند مي توانند خيلي راحت و با صبر و آرامش بيشتري اين دوران را سپري کنند. پس عاقلانه ترين کار اين است که قبل از شروع اين دوران براي ايجاد آمادگي بيشتر، مهارت هايي را بياموزيد تا هنگام برخورد با مشکلات گذراي دوران شيردهي دچار ترس و اضطراب نشويد.

 

moheb بازدید : 60 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

مادر شدن، یکی از مهم‌ترین و شیرین‌ترین دوره‌های زندگی هر خانمی محسوب می‌شود. اما برای شیرین‌تر شدن این دوره زندگی، خانم‌ها باید قبل از هر چیز از باردار بودن خود مطلع شوند تا با رعایت بهداشت و مراقبت‌های اولیه، دوران بارداری سالمی را تجربه کنند. اما این نشانه‌ها چه هستند و به زبان ساده‌تر، گذشته از آزمایش بارداری، آیا راه‌های دیگری هم برای اینکه یک زن بفهمد باردار شده یا نه وجود دارد؟ 

moheb بازدید : 83 جمعه 18 مهر 1393 نظرات (0)
مي‌گويند درد زایمان یکی از سخت‌ترین و شدیدترین درد‌هایی است که هر خانمی ممکن است در زندگی‌اش تجربه کند و مي‌گويند اين درد شبیه هیچ درد دیگری نیست. شاید همین گفته‌هاست كه بسیاری از خانم‌ها را از زایمان طبیعی منصرف کرده و زایمان سزارین را به پرطرفدارترين روش زايمان در ايران تبديل كرده است.

اما متخصصان مي‌گويند، سزارين برخلاف تصور مادران، زايماني بدون درد نيست و جراحي سختي كه روي بدن مادر انجام مي‌شود، مي‌تواند اين اتفاق شيرين را با دردي چند روزه و گاه غيرقابل تحمل همراه كند. دکتر نیرومنش،معتقد است، هر شيوه زايمان براي فرد خاصي مناسب است و اگر مادران بنا به شرايط جسمي و رواني خود سراغ روشي مناسب بروند، زايماني لذت‌بخش‌تر را تجربه مي‌كنند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    كداميك از بخش هاي سايت بيشتر مورد پسند شما قرار گرفت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,092
  • بازدید ماه : 26,598
  • بازدید سال : 33,886
  • بازدید کلی : 165,161