loading...
4family
moheb بازدید : 376 دوشنبه 03 آذر 1393 نظرات (0)
گاهی

اگر دعایت مستجاب نشد

برو گوشه ای بشین ...

زانو هایت را بغل بگیر

و یك دل سیر گریه كن ...

شاید لازم باشد میان گریه هایت بگویی:

اَللّهُمَّ اغْفِرْلىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعاَّءَ

خدایا ببخش آن گناهم را كه دعایم را حبس كرده است
moheb بازدید : 361 دوشنبه 03 آذر 1393 نظرات (1)
و زینب سلام الله علیها ♥•٠·˙

چه خوب این آیه از قرآن را تفسیر کرد که :

از صبر و نماز یاری بگیرید

و البته آن جز برای خاشعان بسی گران است
moheb بازدید : 710 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

نفوذ اراده و رسیدن به مقصود در عالم ماده نیازمند یک سلسله اسباب و عوامل طبیعی و یک سلسله عوامل روحی و نفسانی است.

قرآن مجید در موارد مختلف و متعددی توکل بر خدا را از ویژگی های افراد با ایمان می داند و می فرماید: "وعلی الله فتوکلوا ان کنتم مومنین" برخدا توکل کنید اگر ایمان دارید (سوره مائده ، 23).

در تفسیر المیزان استاد علامه طباطبایی در تعریف توکل آورده است:

 

moheb بازدید : 366 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)
» تفسیر المیزان - خلاصه
(وهو الذی خلق اللیل والنهار والشمس والقمر کل فی فلک یسبحون ):(اوست که شب و روز را آفرید و آفتاب و ماه را خلق کرد که هر یک در مداری شناورند) یعنی حرکت اجرام سماوی به نسبت یکدیگر است و اگر این امر نبود روز و شب پدید نمی آمد، و ظاهرا آیه شریفه می خواهد برای شب ـ که ملازم سایه مخروطی شکل وجه زمین است ـ و روز ـ که سمت مقابل آفتاب است ـ و نیز برای هر یک از آفتاب وماه ، فلک اثبات کند و بنابراین مراد از (فلک ) مدار هر یک از آنهاست و می فرماید:آنها در مدارشان شناورند، بعضی مفسران گفته اند بکار بردن کلمه (یسبحون ) دلالت می کند که حرکت ایشان دارای آثار و غایاتی است و عملی هوشمندانه محسوب می شودکه دلالت بر وحدت تدبیر آنها می نماید.
 
moheb بازدید : 390 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (2)

حدیث (1) امام حسین علیه السلام فرمودند:
لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب
 
جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد.

(تحف العقول ، ص 247)

moheb بازدید : 41276 دوشنبه 05 آبان 1393 نظرات (0)

 

«قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّه َ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمْ اللّه ُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّه ُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» 

 بگو: اگر خدا را دوست داريد، از من پيروى كنيد تا خدا نيز شما را دوست بدارد، و گناهانتان راببخشايد و خدا آمرزنده مهربان است.

 اسلام برنامه تكامل و تعالى انسان است. زير بنا و اساس اين برنامه و اين مكتب محبت است. مسئله محبّت به اندازه اى در تحقّق برنامه هايى كه اسلام براى پيشرفت جامعه انسانى پيش بينى كرده، مفيد است كه پيشوايان دين آن را اساس و پايه بلكه خود دين دانسته اند.

امام صادق عليه السلام فرمود: «هَل الدّين إلاّ الحُبّ»

 

moheb بازدید : 81 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

http://www.tabletmobile.ir/

راوى مى گوید: امام صادق علیه السلام از من پرسیدند
نمى خواهى چیزى یادت بدهم كه خداوند با آن صورتت را از حرارت جهنم حفظ كند؟
عرض كردم : چرا.
فرمودند: پس از سپیده دم ، صد بار بگو. (اللهم صل على محمد و آل محمد)
تا خداوند صورتت را از حرارت جهنم حفظ نماید.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق

moheb بازدید : 144 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

 

http://www.tabletmobile.ir

سخنان خوب باید در زیباترین جملات طراحی و تدوین شوند، تا مورد توجه و تأمل مخاطبان واقع شود. به عبارتی ساده تر قالب کلام می بایست با قیمت کلام هم سان باشد. خوب سخن گفتن؛ سخن خوب گفتن، از مهم ترین لوازم پیام رسانی و متقاعد سازی در روان شناسی ارتباطات به شمار می آید.

 در این نوشتار در ادامه مطلب نمونه هایی را با هم مرور می کنیم:

moheb بازدید : 57 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

 

http://www.tabletmobile.ir

متن حدیث:
قَالَ [علیه السلام] عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِى مِنْهُ هَرَبَ وَ یَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِى إِیَّاهُ طَلَبَ فَیَعِیشُ فِى الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ وَ یُحَاسَبُ فِى الْآخِرَةِ حِسَابَ الْأَغْنِیَاءِ وَ عَجِبْتُ لِلْمُتَکَبِّرِ الَّذِى کَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَةً وَ یَکُونُ غَداً جِیفَةً وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِى اللَّهِ وَ هُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَى الْمَوْتَى وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى وَ هُوَ یَرَى النَّشْأَةَ الْأُولَى وَ عَجِبْتُ لِعَامِرٍ دَارَ الْفَنَاءِ وَ تَارِکٍ دَارَ الْبَقَاءِ .

 

moheb بازدید : 121 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

http://www.tabletmobile.ir

 

حدیث (1) رسول اكرم صلى الله عليه و آله:
اِنَّ البَيتَ اِذا كَثُرَ فيهِ تِلاوَةُ القُرآنِ كَثُرَ خَيرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ كَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنيا؛
خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند.
كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص610

 

moheb بازدید : 138 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)
دو رکعت نماز ، در هر رکعت بعد از حمد سوره یس و بعد از نماز حمد الهی ، یکصد بار الحمدلله بعد حمد و ثنا گوید خدا را پس بگوید : اللّهم ارزُقنی زوجةً صالحةً ودوداً ولوداً شکوراً قنوعاً غیوراً ، اِن اَحسَنتُ شَکَرَت و اِن اَسأتُ غَفَرَت و اِن ذَکَرتُ الله تعالی اَعانت و اِن نَسیتُ ذَکَرَت و اِن خَرَجتُ مِن عِندِها حَفِظَت و اِن دَخَلتُ عَلَیها سُرَّت و اِن اَمَرتُها اَطاعَنی و اِن قَسَمتُ عَلَیها اّبَرَّت قَسَمی و اِن غَضِبتُ عَلَیها اَرضَتنی یا ذا الجلال و الاکرام هَب لی ذلکَ فَاِنَّما اَسئَلُکَ و لا اَجِدُ الّا ما مَنَنتَ و اَعطَیتَ . بار الها روزی ده مرا زوجه ای درستکار ، مهربان ، زاینده ، شکر گزار ، قانع و غیور ، اگر به او نیکی کنم شکر کند و اگر بدی کردم ببخشد و اگر یاد خدا کردم همیاری کند و اگر یاد خدا را فراموش کردم یاد آوری کند و اگر از خانه خارج شدم خود و اموال مرا حفظ کند و هنگامی که بر او وارد می شوم مسرور شود و اگر به او امر کردم اطاعت کند و اگر بر او قسم خوردم کاری کند که از قسمم بری شوم و اگر بر او غضب کردم مرا راضی کند ، ای ذا الجلال و الاکرام به من عطا کن چیزی را که از تو طلب کردم و می دانم که نخواهم یافت مگر اینکه تو بر من منت گذاری و به من عطا کنی .
moheb بازدید : 63 جمعه 18 مهر 1393 نظرات (0)
سجده و نام دیگرش «المضاجع»1  سی و دومین سوره قرآن است كه مكی و 30 آیه دارد.

در فضیلت این سوره از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: هر كس سوره سجده را قرائت نماید مانند آن است كه شب قدر را احیا گرفته است. 2

moheb بازدید : 123 جمعه 18 مهر 1393 نظرات (0)

هر شخص کاسب یا تاجر این آیات را در روز پنج شنبه اول ماه با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و آن را  در منزل خود یا دکان خود نگاه دارد رزق و روزی او و کاسبیش بسیار شود و برکت در اموال و کاسبی او به ظهور رسد.

moheb بازدید : 66 چهارشنبه 16 مهر 1393 نظرات (0)

 

نماز، عطيه اي الهي است كه به عنوان فلاح مطلق«حي علي الفلاح» و بهترين عمل «حي علي خير العمل» و ستون خيمه دين«الصلوة عمود الدين»[1] معرفي شده است. نماز عروج به قبله‎ي رفيع انسانيت «الصلوة معراج المؤمن»[2] است كه تعالي روح و كسب ملكات اخلاقي و نجات از فساد و تباهي از رهگذر آن حاصل مي آيد «إن الصلوة تنهي عن الفحشاء و المنكر»[3]. دريافت نشان عبوديت از رهگذر اين عبادت زيباي الهي،‌ براي انساني ميسّر است كه شرايط صحت و قبول و كمال اين عبادت عظيم را به نحو احسن بجاي آورد. وقتي عبد اين عبادت الهي را «كه جز بر خاشعان بزرگ مي نماياند»،‌[4] به طور شايسته به انجام رساند،‌ آثار عظيمي اعم از فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي را بدنبال خواهد داشت كه در حقيقت ثمره و نتيجه عمل او محسوب مي شود. در اين نوشتار مختصر در صدد بيان همه جانبه اين آثار نيستيم بلكه به برخي از آثار برزخي و اخروي اين عبادت درخشان در آيات و روايات اشاره مي كنيم.


آثار نماز در آيات الهي(توجه يا بي توجهي به نماز):

moheb بازدید : 120 چهارشنبه 16 مهر 1393 نظرات (0)

www.tabletmobile.ir

توحید از مهمترین محورهای اصول عقاید است. اهمیت این اصل اعتقادی آنگونه است که می توان قرآن کریم را که آخرین کتاب آسمانی است کتاب توحیدی نامید. توحید در فرهنگ دینی ـ قرآن و روایات ـ از جایگاه بسیار برجسته و ممتازی برخوردار است و تمام موضوعات و معارف در حوزه دین هر یک از راهی به موضوع توحید بر می گردند.

 حدیث شناسان و کارشناسان عالی علوم اسلامی که عهده دار جمع آوری روایات و بررسی و ارزیابی سندی و محتوایی آنها هستند بخش عمده ای را به مباحث توحیدی اختصاص داده اند. و در طول تاریخ اسلام آثار بسیار فراوانی در زمینه های مختلف مباحث توحید نگارش یافته است. توحید که رسالت اصلی اش تبیین مباحث مربوط به شناخت خدا، و خداپرستی و چگونگی دریافت و فهم یگانگی او و اسماء و صفات او است قلمرو بسیار گسترده و فراگیری دارد. آشنایی با راه های خداشناسی نیز یکی از مباحث مهم و ارزشمند توحید است. توحید مراتبی دارد: توحید ذات، توحید صفات، توحید افعال، توحید در عبادت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    كداميك از بخش هاي سايت بيشتر مورد پسند شما قرار گرفت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,134
  • بازدید ماه : 26,640
  • بازدید سال : 33,928
  • بازدید کلی : 165,203