loading...
4family
moheb بازدید : 358 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

این روز‌ها مصرف نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی زا در بین جوانان و نوجوانان بسیار رایج شده است. اغلب این افراد تصور می‌کنند که این نوشیدنی‌ها ترکیبات سالمتری بوده، توانایی جسمی را افزایش داده و به تناسب اندام کمک می‌کنند.

متاسفانه نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا برای سلامت دندان‌ها مضر هستند. اسیدیته بالا در این نوشیدنی‌ها موجب آسیب رساندن به مینای دندان‌ها می‌شود.

 

moheb بازدید : 389 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)


بیماری های روماتیسمی بیماری های مزمنی هستند که در اکثر مواقع بصورت طولانی مدت ادامه پیدا می نمایند.در صورتی که بیماران آموزش ببینند که چطور با بیماری خود کنار بیایند قطعا می توانند عوارض ناشی از بیماری خود را تا حد بسیار زیادی کنترل نمایند.در این مقاله ۶ اشتباه رایجی که برخی بیماران روماتیسمی مرتکب می شوند مورد بررسی قرار می گیرد.
اکثر افراد مبتلا به روماتوئید آرتریت می توانند زندگی همراه با فعالیت و سرزندگی داشته باشند. اما برای این منظور لازم است بیماری خود را مدیریت کرده و از کمک های مورد نیاز نیز بهره گیرند. به شما توصیه می کنیم از این 6 اشتباه رایج که بیماران روماتوئیدی معمولا انجام می دهند، پرهیز کنید.


 

درباره سلامت , بيماري ها و راه درمان ,
ادامه مطلب ...

ایمنی زنان در برابر بیماری‌های زنانه

moheb بازدید : 410 سه شنبه 27 آبان 1393 نظرات (0)


شما به‌ عنوان یک خانم چقدر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید؟ آیا می‌دانید با چکاپ‌های پزشکی بموقع می‌توانید جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را بگیرید یا با تشخیص بموقع مانع از عوارض ناشی از آنها شوید؟
شاید شما هم جزو افرادی هستید که با شنیدن نام سرطان، ترس تمام وجودتان را فرا می‌گیرد و آن را بیماری غیرقابل درمانی می‌دانید، اما با وجود پیشرفت‌های پزشکی امروز این موضوع چندان واقعیت ندارد و درصد بالایی از سرطان‌ها به کمک راه‌های درمانی کوتاه مدت و بلند مدت درمان می‌شوند. البته آزمایش‌هایی هم وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند با آنها بسیاری از انواع سرطان را زودتر تشخیص بدهند و روند درمانی را هم سریع‌تر شروع کنند تا احتمال بهبود بیشتر شود.


سرطان پستان شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها محسوب می‌شود. گرچه گاهی آقایان نیز به این سرطان مبتلا می‌شوند، اما تعداد آقایان مبتلا به این بیماری تقریبا یک صدم خانم هاست. در بعضی خانم‌ها عوامل مستعد‌کننده‌ای وجود دارد که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد و از بین آنها می‌توان به وجود سابقه سرطان پستان در بستگان بویژه بستگان درجه اول فرد (مادر، خواهر، عمه و...)، کم تحرکی و چاقی پس از سن یائسگی، مصرف چربی زیاد، افزایش سن، سابقه سرطان سینه و عود مجدد بیماری، یائسگی دیررس (بعد از ۵۵ سالگی)، بچه دار نشدن یا حتی تولد اولین فرزند بعد از ۳۰ سالگی اشاره کرد.

 

البته خانم‌ها نباید منتظر این علائم باشند، بلکه از ۲۵ سالگی باید سالی یکبار از سوی پزشک معاینه شوند و بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی باید هر دو سال یکبار و از ۵۰ تا ۷۰ سالگی به صورت سالانه ماموگرافی پستان انجام دهند، اما خانم‌هایی که عوامل مستعد‌کننده مانند سابقه فامیلی و سرطان پستان در سنین پایین در آنها وجود داشته باشد، باید ماموگرافی را تحت نظر پزشک از سنین پایین‌تر شروع کنند. همچنین مراجعه به پزشک ربطی به این‌که خانم متاهل یا مجرد است، ندارد و گاهی توده‌ها در خانم‌های مجرد هم دیده می‌شود.


 

درمان شکستگی انگشتان پا

moheb بازدید : 779 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

 

www.tabletmobile.ir


شایع ترین علت های شکسته شدن انگشتان پا گیر کردن پنجه پا در بین اشیاء ثابت و افتادن اجسام سنگین بر روی پا است. وضعیت خاص قرار گرفتن انگشتان در جلوی پا آن ها را بیشتر در معرض ضربه و آسیب قرار می دهد. در بعضی از ورزش ها ضربات مکرر و طولانی به انگشت می تواند موجب شکستگی های مویی یا استرسی شود. برای درمان درمان شکستگی انگشتان پا تمرینات زیر را انجام دهید.

تمرین اول:
انگشت شکسته با نوک انشگتان دست بگیرید ، سپس به طرف بالا و پایین حرکت دهید.این حرکت را دو دست و با ۱۵ تکرار انجام دهید.

تمرین دوم:
روی صندلی بنشینید ، یک حوله یا پارچه را زیر پای انگشت آسیب دیده قرار دهید. سپس با انگشتان سعی کنید حوله را به زیر پا بکشید، به این صورت که، حوله را چنگ بزنید و انگشتان را به طرف پاشنه پا حرکت دهید، پا را مجددا" روی حوله بگذارید و حرکت را انجام دهید، این حرکت را تا جایی انجام دهید که حوله کاملا" به زیر پا برود.حرکت را در دو ست انجام دهید.

تمرین سوم:
صاف بایستید و انگشتان پای آسیب دیده را به طرف بالا بیاورید و به موقعیت اول برگردید .این حرکت را دو ۲ ست و با ۱۵ تکرار انجام دهید.

تمرین چهارم:
برای انجام این حرکت احتمالا" نیاز به یک تکیه گاه داشته باشید، می توانید از یک صندلی استفاده کنید، برای انجام حرکت، روی انگشتان پا بلند شوید و به موقعیت اول برگردید.این حرکت را در ۳ ست و با ۱۰ تکرار انجام دهید.

تمرین پنجم:
یک پارچه یا حوله را به دور انگشتان پای آسیب دیده حلقه کنید، سپس با هر دو دست حوله را به طرف بدن بکشید و به آرامی به موقعیت اول برگردید.این حرکت را در ۲ ست و با ۱۵ تکرار انجام دهید.

بهترين نوشيدني ها براي كاهش وزن

moheb بازدید : 375 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

www.tabletmobile.ir

در فصل زمستان، پوشیدن چند لباس را بهانه می‌کنید تا به روی خودتان و دیگران نیاورید که دچار اضافه وزن شده‌اید! علاوه براین‌که با پوشیدن پالتو و کاپشن با بهانه حجیم بودن لباس سرپوشی روی چاقی‌تان می‌گذارید، اما در فصل تابستان از این شگردها خبری نیست و لباس‌ها براحتی چاقی و لاغری را نشان می‌دهند.

 بنابراین باید فکری به حال خودتان بکنید. اگر هزار و یک راه رفته و به نتیجه نرسیده‌اید، شاید با امتحان کردن این مورد به نتیجه برسید. پیشنهاد اول برای این فصل ما، چند نوشیدنی است که مصرف آنها باعث جلوگیری از پرخوری، کاهش و کنترل وزن می‌شود.

تغذیه سالم براي بيماران ام اس

moheb بازدید : 344 جمعه 16 آبان 1393 نظرات (0)

WWW.4FAMILY.IR


برای هر فرد چه سالم و چه بیمار داشتن یک تغذیه سالم ضروری است .ابتدا بایدبدانیم که تغذیه سالم به چه معنا است .تغذیه سالم یعنی رژیم غذایی که موارد زیردرآن رعایت شده باشد.

۱-  تنوع غذایی در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشد

پروفسور سمیعی:ده اشتباه که به مغز شما آسیب می‌زند

moheb بازدید : 1108 جمعه 16 آبان 1393 نظرات (0)

 

1 نخوردن صبحانه
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌کند.این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

تصویری شگفت‌انگیز از قلب انسان

moheb بازدید : 386 جمعه 16 آبان 1393 نظرات (0)

http://www.tabletmobile.ir/
آنژیوگرافی قلب سالم،رگ‌های خونی قلب را با دقتی بی‌نظیر به تصویر کشیده است.

سيگاري‌ هاي محترم سبزيجات بخوريد

moheb بازدید : 323 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

همه ما در مورد زيان‌هاي سيگار و اثر سوئي که بر ارگان‏هاي بدن مي‏گذارد، آگاه هستيم. مي‏دانيم که مصرف دخانيات عمر را کوتاه مي‏کند اما بسياري از افراد تجربه حداقل يک‌ بار مصرف سيگار يا بدتر از آن قليان را در طول زندگي خود دارند.

انواع سرطان را روي بدن خود نصب نكنيد

moheb بازدید : 351 دوشنبه 05 آبان 1393 نظرات (0)

سرطان ها از دلایل اصلی مرگ در جهان امروز هستند. در واقع پس از کشف آنتی بیوتیک ها و استفاده وسیع از این داروها، بیماری های عفونی که اصلی ترین عامل مرگ بشر بودند به زانو درآمدند و در حال حاضر به جز در مناطق بدوی دنیا در بقیه نقاط بیماری های قلبی و سرطان ها از عوامل اصلی مرگ هستند.

دو روش درمان سریع برای گلودرد

moheb بازدید : 74 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

 

دو روش درمان سریع برای گلودرد

نسخه غذايي براي سرماخوردگي

moheb بازدید : 58 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)
در طول دوره سرماخوردگی، مصرف بعضی غذاها مفید است و برخی هم مضر. بنابراین همان قدر که باید از مواد غذایی مناسب استفاده کنیم، باید به فکر پرهیز از غذاهای مضر هم باشیم. همان طور که گفته شد مصرف میوه ها برای بهبود سرماخوردگی بسیار مفید است، اما در این میان، خربزه و انگور را نباید مصرف کنید. 

سرماخوردگی را با این نوشیدنی ها بدتر کنید

moheb بازدید : 51 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

فصل پاییز است و احتمال بروز سرما خوردگی بسیار بالا رفته است. در این فصل شما باید بیشتر مراقب خودتان باشید تا دچار بیماری نشوید ولی اگر از روی بی احتیاطی سرما خوردید باید با کمک پزشکان آن را را درمان کنید. در کنار داروهای شیمیایی که در طول دوره درمان استفاده می کنید باید از برخی نوشیدنی ها نیز پرهیزد کنید.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    نظرسنجی
    كداميك از بخش هاي سايت بيشتر مورد پسند شما قرار گرفت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,159
  • بازدید ماه : 26,665
  • بازدید سال : 33,953
  • بازدید کلی : 165,228